Saturday, November 28, 2009

ASSALAMUALAIKUM




Salam perkenalan untuk semua. Semoga jaluran alternatif ini digunakan sebaik mungkin selari dengan kehendak agama. Di saat paradigma dunia yang semakin memesong dan kiblat manusia yang semakin beralih serta akidah umat yang makin parah,tanggungjawab kita jangan terus diabai. Jangan nanti kita yang bernama muslim menjadi hijab kepada islam itu sendiri.



Ramai antara kita yang keliru dalam pegangan akidah dan syariah. Mahu ikut yang ini dikatakan primitif. Yang itu dikatakan ekstrim. Mahu ambil jalan tengah dikatakan wahabi pula. Akhirnya hanyut di dalam gelombang kecamuk pemikiran hati ciptaan yahudi dan nasrani(kristian).



Apakah kita sedar ataupun tidak tentang perkara ini adalah masalah kita. Seringkali kita melihat perbezaan pendapat para ulama' tidak kira dalam bidang apa pun sebagai satu pertelingkahan yang membawa perpecahan dan akhirnya merugikan ummat islam sendiri.

Adakah ianya realiti perkembangan islam muttakhir ini ataupun sekadar lontaran pendapat(jika boleh dikatakan suatu pendapat)ataupun suatu isu yang sengaja ditimbulkan kepada kita atau ditimbulkan dari kalangan kita sendiri?

No comments:

Post a Comment